zondag 5 september 2010

SOKKEN BLUES

EEN HUISHOUDEN VAN J. STEEN


En toen was

er die was

Geen Wisse was

Maar een eeeeeeeeuwige berg!

Geen beginnen aan, gewoon TE erg..

Is dit schoon of vuil?

Even ruiken..

Aaaaaaaaaa, gat,jaaa, dat is smerig… Uilskuiken!

Had het dan een keertje bijgehouden

Maar ik heb zo’n pesthekel aan dat vouwen

en het strijken al helemaal opgegeven..

Wat mensen daar nou voor ‘n lol aan beleven?

Een totaal zinloze onderneming in mijn geval.

Dekbedden worden hutten, zwerven overal,

jassen, truien, shirts vergeten op het schoolplein..

Alsof het allemaal niets kost! Reuze fijn…

Broeken zonder gaten of afgezakte banden

Zullen niet in mijn wasmand belanden

Maar Verhip: dat is HIP

Gaten en scheuren maken ze in een wip

Handdoeken, een stuk of acht per dag!

Gaan er wel doorheen, sprak zij met een lach

Als absoluut dieptepunt zijn daar de sokken…

Ik heb geen sokken, lopen ze te mokken

Echtparen zijn een rariteit

In de wereld van de sokken en de realiteit…

Paren komen zelden voor

Ik sla daar dus compleet van door

Heb daar nooit de logica van ingezien

Links en rechts een stuk of tien

Maar goed..

Al die alleenstaanden en wezen

Ook als ik dus helemaal ‘bij’ ben en me rot heb lopen sjezen

Zijn gewoon ..

Verdwenen!

Opgelost..

Verrot!

Krijg allemaal de k.k.klere!

Iedereen kan de pot

Op

Ik stop

Ermee.

Spoel alle sokken ‘stante’ pee ..door de plee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten