maandag 13 juni 2011

Het verhaal van de drie tuinkabouters waarvan er een noodlottig aan zijn eind is gekomen op een lullige Pinkeltjesdag.

Pinksteren, 2011, Haarlem Noord.

Het verhaal van de drie tuinkabouters.

Er waren eens drie tuinkabouters.
Die lagen bij de Dekamarkt te koop op een grote hoop.
Drie voor vijf euri.
Een met een bloem, een met een gieter en nog een kleine sodemieter.
“Die zijn voor mij!”, riep Jessica blij.
En ze zette de drie musketiers op een rij in haar verse, groene wei.





















Na een onrustige nacht vol angstige dromen stond Jessica met een vreemd gevoel in haar buik op. Een helikopter had de hele nacht boven Haarlem Noord gecirkeld… zouden ze haar zoons komen halen of..
was dit een oefening geweest voor Lybie?

Klik: http://youtu.be/3J5DQhgVJzA


Ze nam een klein kopje koffie en wilde haar drie nieuwe vriendjes gedag gaan zeggen..
Maar wat een schrok…een gewelddadige actie had hier plaatsgevonden..Gruwelijk..daar lag een lijk!
Een kaalslag..
Een kopstoot..
Een kaboutertje..bruut onthoofd..


















De vermoedelijke dader liep nietsvermoedend om het lijkje heen.
De kat van de buren..
Jaloezie bracht haar tot deze lafhartige daad..
Kijk maar, haar ogen glimmen groen van haat.

Niks meer aan te doen..

Valt niet te lijmen.

In een kistje met een bloem.
























Het is tweede Pinksterdag, de dag van de Heilige Geest..
Jessica zingt bij het graf een gevoelig lied… Kommt Seelen dieser Tag..van Bach

en voor de ongelovigen want die moet je niet vergeten..
http://youtu.be/iIR-irgdNRU

Dat krijg je als je je verveelt.

De begrafenis heeft in besloten kring plaatsgevonden, en wij ,de nabestaanden , likken onze wonden..

Harry graaft nog een kuiltje..


















Het wordt steeds drukker ook..
De hele buurt rukt uit.


















Sjors houdt de wake.

Maar het kan ook teveel worden.
Dat je het niet meer trekt.
En laten we wel wezen..
Drie is ook teveel.

Nu zijn er nog maar twee kabouters.
De een met de gieter, de ander een echte sodemieter.
En als zij niet gestopt zijn met pinksterren dan pinkelen zij nu nog.

En ze leefden nog lang en heeeeeel gelukkig.......

8 opmerkingen:

  1. Hey Jak, wat een spannend verhaal en al die betrokkenheid van die dieren, heel bijzonder. Jullie heli-song kende ik nog niet..;-0



    Volgens Luigi was het by the way eenweed-huisplantage controle:

    Liefs Ella



    HAARLEM - Een politiehelikopter die het afgelopen weekeinde boven Haarlem cirkelde, heeft voor flinke consternatie gezorgd. Ook doordat de politie zelf verwarrende informatie over de heli verspreidde.

    Aanvankelijk werd gemeld dat er bij het station Haarlem gegil was gehoord en dat de heli werd ingezet om warmtebeelden te maken. Uiteindelijk werd niemand aangetroffen. Vervolgens zou de helikopter ingezet zijn in Haarlem-Noord, om daar te assisteren bij de zoektocht naar een inbreker. Beide berichten werden later ingetrokken. Volgens de politie was de helikopter in de nacht van zaterdag op zondag alleen aan het surveilleren

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach joh, dan haal je toch gewoon een nieuwe...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gecondoleerd kabouter met gieter en die andere sodemieter.mijn reactie is wat verlaat door omstandigheden. Ik hoop dat dit grote verlies door jullie goed verwerkt zal worden. De fam.brandsma , de begrafenisondernemers, hebben jullie met woord en daad zeer vakkundig geholpen om dit grote verlies een plaats te geven. Letterlijk en figuurlijk! Alle lof daar voor.ik hoop jullie in de toekomst persoonlijk te kunnen condoleren. Vriendelijke groeten willemien box

    BeantwoordenVerwijderen
  4. via facebook stromen de reacties binnen ..een daarvan..

    Jessica, ik heb het gelezen en gezien. Eigenlijk vind ik de kabouter in het kistje erg prachtig (niks meer aan doen). Sneeuwwitje verbleekt hierbij. Ondanks mijn (positieve) beleving, mijn oprechte deelneming.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. en deze welgemeende reactie....

    Met oprechte deelneming? Echt gemeend, maar wat een raar woord eigenlijk, deelneming: weet zo te zeggen wat deelname en mededeling betekenen. Ik dat het eigenlijk betekent: meedoen met een boodschap, of samen boodschappen doen, maar hoe oprecht kan een mens daar in zijn? Kabouter 1 rust zacht....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jessica is zeer aangedaan door deze aandoenlijke reacties, dank voor jullie steun in deze moeilijke tijd...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Chips,chips, chips, Sorry hoor Jacq, je condolenaceregister is nu goedgevuld. Ik weet nog steeds niet welk knop ik verkeerd indruk als ik vanafmijn werk rechtstreeks vanuit XS4all mail. Het is me al eerder overkomendat ik de mail per ongeluk verstuur als ik nog druk aan het typen ben.Maar zoveel keren..... zat zeker plak aan mijn foute vinger.Afijn ik wilde zeggen als laatste tekst van de bloemenkabouter himself: "Bloemen neem ik zelf wel mee en mijn kop eraf eer ik mijn puntmuts afzetin mijn graf." Ga hier nu snel weer aan de slag met de andere overledenen, lives goes on,niewaar? Liefs, Anja

    BeantwoordenVerwijderen