donderdag 22 december 2011

DE ROODE MAAND




DECEMBER!
Ha, december!
Jaha, december.
Maak je borst maar nat.
Wat zeg je nou schat.
Jaha, we gaan er tegenaan.
Vol gas er tegen aan.
Met de Kia.
Tot we erbij neervallen.
Moet dat?
Het heeft wel wat.
Koop jij voor mij een fruitmand dan?
Ja met exotische fruitsoorten.
Geen lullige bananen erin.
En als dat niet helpt?
Krijg jij mooie witte lelies van mij.
Doe maar rode.
Gladiolen.

Rood is wel de kleur van het theater. Ik knap altijd af als ze dan inene blauwe stoelen hebben of groen. Rood moet het zijn en rode gordijnen, velours, mooi pluche.
Een van de mooiste zalen waar we spelen is in  Enschede, Concordia..een plaatje van een




bonbonnière..een juweeltje. Met uitstekend geluid en aardige Twentenaren die zich nergens druk om maken. Hoogtepunt van het programma is dan ook het Twentse volkslied .

De volgende dag in Emmen, echt een end weg..ook veel rood.
De Muzenval. Dat je er in loopt he.
 Hier op de gang met de brandslang.












In de kleedkamer programma maken.





















Er moet ook wel een rode draad inzitten he dat programma. In ieder geval voor ons.

Het Koningstheater in Den Bosch heeft z’n laatste tijd gehad…Wel mooi rood ook.

Dit theater gaat op de schop. Helaas.
Ik vraag me af waarom Joop Visser niet ook blij in de schilderijen galerij hangt tussen coryfeeën als Youp, Freek en Marc Marie, La Bloemen, Adele Bloemendaal en Jenny Arean..maar hij zegt met opgeheven hoofd: "Die hebben geen Joop Visser Podium he..."
Valt mij toch tegen hoor, hij heeft hier ieder jaar gespeeld! Een levende legende!
En wij samen ook al zo’n 8 keer..
Kortom, ze mogen het 'Succesvolle Duo' ook wel eens vereeuwigen...

Nu het nog kan..
Volgend jaar is het de allerlaatste ronde….Dan zijn wij 10 jaar een duo, is Joop meer dan 50 jaar artiest..  Ons laatste seizoen en dan gaat hij met 'pensioen'..dat vervult mij reeds nu met weemoed. Het afscheid nemen is begonnen op het moment dat we besloten hebben dat we nog een seizoen doen..elke keer een beetje dag zeggen, dat je weet, dit was nu de laatste keer hier..Extra genieten dan maar..

En Jenny Arean komen we dan in levende lijve tegen in de Rijswijkse Schouwburg.
En je gelooft het niet, ze is helemaal mooi in het rood.  Zo hoort het echt bij een diva van haar kaliber. Mooi een rode cocktailjurk met split en hoge rode pumps en rood gestifte lippen.
Zij zingt hier de liedjes van Robert Long in de Grote Zaal..
Ik vind het bijzonder om haar te treffen in de kleedkamer..ze is zo goed, die stem, dat karaktervolle, die goeie kaak ook en die pretogen. Joop wisselt wat anekdotes met haar uit en ik heb diep ontzag voor deze twee ouwe rotten in het vak en ook voor Robert Long die in de Hemel is en in leven wordt gehouden door zijn liedjes..." Vroeger of later.."
Joop heeft daar zijn bedenkingen bij. “ Het is lijkenpikkerij…
Maar ik denk dat Long het van Jenny wel kan hebben.”

De directeur van deze goed lopende schouwburg komt bij onze voorstelling, lekker ‘ouderwets en goed genieten’ noemt hij dat..en de zaal is uitverkocht. Alles loopt hier op rolletjes..Bloemen na afloop...



En borrel met bitterballen toe ..in prachtig rood cafe, ‘rij 23’, leuke reacties van de mensen..wat is dat toch fijn zo even nazitten.







En dan sluiten wij het jaar af in de ROODE bioscoop.
Amsterdam.



Prettige sfeer, uitverkochte en zeer enthousiaste zaal , verrast publiek. We spelen een uitglezen programma van oud en nieuw, kerst met kalkoen, de bekende Amsterdammers-serie, zoals daar zijn: Cruyff, Heineken en Theo van Gogh. EN...Nu zijn wij bekend van Pauw en Witteman he..het lied "Doe eens normaal man ' is zeker wel 2 seconden voorbij gezappt op TV!
"Straks worden we ontdekt, net als we gaan stoppen."
"Of als je de pijp uit bent."
Wij zijn altijd actueel, nu vooral met het lied" Jij bent mijn deeltje van Higgs'.. We doen veel politiek , een hoop geloof en misbruik in de Roomse serie..en veel romantiek ook voor de k..dagen, je moet toch wat.. 'Het was lentezacht'  is kakelvers en ik krijg er rode koonen van. Ook van de opvliegers die van hot naar haar het zweet over de rug laten lopen of zijn het koortsstuipen..Verder is mijn stem nu eerder een bas dan sopraan. Maar een kniesoor die er op let...

Gisteravond in Rijswijk begon het keeltje al op te spelen maar nu herken ik m’n eigen stemgeluid bijna niet meer. Op de toppen van de concentratie en met-af-en- toe-een- spatie en een slokkie lukt het op de valreep en na dit fijne optreden mag ik instorten van Visser en dat doe ik dan ook.
Ik zeg geen stom woord meer, al het geluid is eruit..
Thuis tref ik een zoon met een heel dik rood ontstoken oog.
We gaan naar het ziekenhuis.
De stomme en de blinde.
Daar wordt je ook niet beter van.


Even in retraite dan maar. Fleurig boompje zetten.
 Met een piek. Er gaat niets boven een piek.


Dit jaar maar een  klein exemplaar op een tafel zodat Sjors er niet tegen aan kan pissen.
En verder is het BAL in de Kerststal want Sjors heeft weer genadeloos toegeslagen.
Hij heeft het niet zo op de K..dagen .
Vorig jaar vrat ie in een hap het kindje Jezus op en nu is er een lam geofferd en de os de klos.
Hij heeft ook zijn lidmaatschap van de Katholieke kerk opgezegd.


Ik geef me over aan de Heer lijke dagen....

Boodschappen doen bij Albert Hein
Karrenvrachten vol konijn
Gourmetschotels ,sausjes en
Een toetje

Deck the hall en vreet maar vol
Met crisis voor de bonus lol
En sterren dansen op het ijs

Het is kerstmis, het is kerstmis
Het is kerstmis, vrolijk kerstmis

En buiten staat een man zonder dak
Met z’n krantjes op z’n gemak
Hij vult zijn zakken met
Onze stress

Hij denkt ik heb het niet zo slecht
Als je ziet wat een gevecht
Die k..dagen
vol onbehagen


 Lekker knus dus op de rode bank  zien we een rode kaart voor de keeper van AZ! door zo'n idioot op het veld..met hapjes uit de kersverse nieuwe rode keuken, fijne rode wijn en verder staan we deze maand nu dus ..ehh..rood.












                                                                 VROLIJK KERSTFEEST!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten